Районна газета

ПРО СТАН ВИКОНАННЯ БІЛОПІЛЬСЬКИМ ОБ’ЄДНАНИМ УПРАВЛІННЯМ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН»

Протягом 2018 року Білопільським об’єднаним управлінням Пенсійного фонду України Сумської області постійно здійснювались заходи, спрямовані на безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян»

Стаціонарний прийом громадян в управлінні здійснюється за принципом «єдиного вікна» у приймальнях громадян (фронт-офісах) п’ять днів на тиждень, окрім вихідних (субота, неділя) та святкових днів: понеділок - четвер з 8.00 до 17.00, у п’ятницю з 8.00 до 16.00 за адресами: м. Білопілля, вул. Макаренка, буд.7 та м. Лебедин, вул. Шевська, буд.6 б.

За рік, що минув, у приймальнях управління розглянуто 17362 особистих звернень громадян, або 97,8 % від загальної кількості прийнятих громадян, що на 845 осіб більше, ніж у 2017 році. Зростання кількості звернень громадян в основному пов’язане з перерахунком пенсії за особливі заслуги перед Україною та поданням заяв на виготовлення електронних пенсійних посвідчень.

Як свідчить проведений аналіз, протягом звітного періоду до управління громадяни зверталися із найрізноманітнішими питаннями, а саме:

- призначення і перерахунку пенсій — 3941 (22,2 % від загальної кількості прийнятих громадян);

- видачі довідок ОК 5, ОК 7— 2660 (15,0 %);

- виплати допомоги на поховання – 1464 (8,2%);

- щодо розміру пенсії – 1700 (9,6%);

- видачі довідок про доходи – 1914 (10,8%);

- видачі пенсійних посвідчень – 1068 (6,0%);

- видачі трудових книжок – 442 (2,5%);

- щодо розміру доплати «дитині війни» – 112 (0,6%);

- з інших питань – 4447 (25,1%).

Серед категорій громадян, які звернулися до управління протягом 2018 року, питома вага складає:

- інваліди війни – 42 (0,2 %)

- учасники бойових дій — 126 (0,7%);

- учасники війни – 134 (0,8%);

- інваліди різних категорій –1454 (8,2 %);

- «діти війни» – 167 (0,9%);

- учасники ліквідації аварії на ЧАЕС – 169 (1,0%);

- держслужбовці — 108 (0,6%);

- інші категорії – 15548 (87,6%).

Позитивно себе зарекомендувала практика проведення виїзних прийомів громадян за місцем проживання та спільних виїзних прийомів із залученням керівників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. Це дає змогу зменшити кількість звернень до стаціонарних приймалень управління та разом з цим забезпечує довіру до влади, створює її позитивний імідж. Так, у минулому році проведено 165 виїзних прийомів громадян, в тому числі 54 прийоми начальником управління та його заступниками. Під час виїзних прийомів прийнято 2069 осіб,  у тому числі  на віддалених робочих місцях в Миколаївській селищної ОТГ - 673 та в Улянівській селищній раді - 117.

Протягом 2018 року до управління надійшло 50 письмових звернень громадян, у тому числі - 45 звернень надійшло безпосередньо до управління від заявників та 5 – через вищі органи влади та організації. При цьому їх кількість, порівняно з 2017 роком, зменшилась на 5. Звернення стосувались перерахунку пенсії, виплати пенсій внутрішньо переміщеним особам, правильності призначення пенсій. Третина усіх письмових звернень це - звернення учасників ЧАЕС.

Для реагування осіб, які за станом здоров’я не мають можливості особисто звернутись до управління або в інших випадках, що потребують негайного вирішення, функціонує мобільна група для виїздів за місцем проживання. З цією метою було здійснено виїзди за місцем проживання до 68 осіб з інвалідністю.

Дистанційне обслуговування громадян здійснюється за «гарячими» телефонними лініями, налагоджений скайп-зв’язок з сільськими радами,  запроваджено надсилання пенсіонерам та застрахованим особам SMS-повідомлень.

У 2018 році під час роботи «гарячих» телефонних ліній консультації та роз’яснення надано 604 громадянам.

Серед заходів з підвищення якості обслуговування громадян є зменшення необхідності особистого відвідування і часу, а також отримання актуальної інформації, яку надає сучасний електронний сервіс Пенсійного фонду. На веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України надійшло на розгляд 45 звернень від мешканців території обслуговування управління на отримання інформації в електронному вигляді стосовно страхового стажу та отримання довідок про розмір пенсії та відомостей з РЗО.

Важливим кроком поліпшення якості обслуговування громадян стало надання їм можливості звертатись за отриманням послуг за місцем проживання, поза межами управління. Формами такої роботи, насамперед є надання послуг та рівні територіальних громад, ЦНАПів, інших пунктів обслуговування.

Управлінням налагоджено співпрацю та створено п’ять віддалених робочих місць в:

Центрі надання адміністративних послуг Білопільської районної державної адміністрації;

Миколаївській селищній об’єднаній територіальній громаді;

агентському пункті смт. Улянівка Білопільського району;

Центрі обслуговування громадян Лебединської районної державної адмністрації;

Відділі з організації діяльності “Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Лебединської міської ради.

На віддалених робочих місцях управлінням надаються 12 видів послуг, передбачених відповідним документом  Пенсійного фонду. За звітний рік спеціалістами управління надано 1865 послуг місцевим мешканцям, їх кількість, порівняно з попереднім роком, збільшилась  в 3,4 рази.

Велика увага приділяється роботі за Законом України «Про доступ до публічної інформації». Запити громадян на отримання публічної інформації опрацьовано та надано відповіді у визначений законодавством термін.

Протягом звітного періоду поточного року повторних звернень громадян до управління не надходило.

Під час розгляду письмових звернень громадян забезпечене безумовне додержання вимог статті 20 Закону України «Про звернення громадян» щодо термінів розгляду та надання відповідей. Звернення громадян було розглянуто по суті в установлені чинним законодавством терміни.

Перший заступник начальника

Білопільського об’єднаного

управління ПФУ Сумської області                                                                                                      О.МАКАРЕНКО