Районна газета

ЯК ЗАХИСТИТИ СЕБЕ ТА СВОЇ ПРАВА, ЯК СПОЖИВАЧА, ПРИ ПРИДБАННІ ПРОДУКЦІЇ В ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИНІ

Порушення прав споживачів при придбанні ними товарів або замовленні послуг по Інтернету проявляються, як правило, тому, що суб’єкт господарювання, всупереч вимогам Закону України «Про захист прав споживачів» та Правил продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями, затверджених наказом Міністерства економіки України від 19 квітня 2007 р. № 103, не оформлює належним чином правовідносини зі споживачем, а саме – не надає споживачеві документ, який засвідчує факт укладання договору, що надалі буде підставою для виникнення взаємних прав та обов’язків, а також не надає споживачеві необхідну, достовірну, своєчасну та доступну інформацію, яка передбачена законодавством про захист прав споживачів

Тому необхідно вимагати від продавця (виконавця) та перевіряти документи, які повинні містити наступну інформацію (ч.2 ст. 13 Закону «Про захист прав споживачів»):

- найменування продавця та його місцезнаходження;

- порядок прийняття претензій;

- основні характеристики продукції;

- ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати;

- гарантійні зобов’язання та інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом продукції. Переважно на товари, придбані в Інтернет - магазині, поширюється така ж гарантія від виробника, як і на продукцію у звичайних магазинах;

- інші умови поставки або виконання договору;

- мінімальна тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції;

- період прийняття пропозицій;

- порядок розірвання договору.

Найбільш гострим питанням при розгляді таких скарг є відсутність інформації про найменування та місцезнаходження продавця (виконавця). Враховуючи вищевикладене, Білопільська районна державна адміністрація застерігає від придбання у Інтернет - продавців продукції на замовлення, поза торговельними або офісними приміщеннями та на відстані у разі відсутності вказаної інформації та документів.